1. Работа в Германия за болногледачи >
  2. Актуални новини >
  3. Правилно поведение към пациент с говорен дефект

Правилно поведение към пациент с говорен дефект

04-08-2021
 

Общуването с хора с говорни дефекти може да бъде истинско изпитание. За болногледач, който се грижи перманентно за такъв пациент, комуникацията с него би могла да се превърне в ежедневно предизвикателство, с което е длъжен да се справя. Ето защо има прости наглед, но много важни правила, при спазването на които затрудненото общуване се облекчава.

 

Намалете разсейването

Ако наоколо няма допълнителни дразнители като радио и телевизия, това ще може да помогне както на вас да формулирате по-добре това, което искате да кажете, така и на слушателя ви да разбере какво точно казвате.

 

Опростете изказа

Използването на по-кратки, не толкова сложни изречения и подчертаването на ключовите думи в изречението може да помогне на човека по-добре да ви чуе и разбере.

 

Използвайте невербална комуникация

Ако човек се мъчи да разбере казаното, това може да бъде подпомогнато чрез използване на снимки, изражение на лицето, тон, жест или писане в подкрепа на това, което казвате.

 

Насърчете пациента си да бъде ясен

Това може да помогне да се насърчи говорещият да следи речта си и да я осъзнава, тъй като нейното качество може да варира през различните часове на денонощието. Например сутрин да е по-добре, но вечер, заради умора, да се влошава.

 

Внимавайте неумишлено да не го/я накърните!

И все пак – пациентите с говорни дефекти не трябва да се чувстват зле! Освен ако случаят не е свързан и с психично заболяване, прекаляването с яснотата може да доведе до този нежелан ефект. Болногледачът на пациент, който трудно говори, би следвало да е придобил опит в известна степен, но да не забравя, че никога не е застрахован от неволна грешка да натъртва прекалено върху някоя дума така, че отсрещната страна да се почувства като 2-годишно хлапе, което тепърва се учи да говори.

 

Попитайте за темата

Искането от човека първо да ви зададе тема, за да стесните обсега на разговора, може да ви помогне да разберете какво иска да каже.

 

Бъдете честни

Ако сте пропуснали разговора в началото, кажете го. Бъдете честни и кажете „Съжалявам, че не обърнах внимание тогава“. Или ако не сте разбрали нещо, уведомете слушателя си. Преструването може да го накара да се почувства разочарован.

 

Повторете това, което сте чули

Повтарянето на това, което сте разбрали, означава, че човекът не трябва да повтаря цялото изречение отново, което може да бъде разочароващо и уморително.

 

Не очаквайте проблем

Често хората чувстват, че не могат да намерят правилната дума, въпреки че е позната. Но предвиждането на проблема може да увеличи стреса, който човек изпитва и да затрудни припомнянето ѝ.

 

Говорете със същата сила на звука

Не се изкушавайте да говорите по-силно, не забравяйте, че човекът няма проблем със слуха си, а с говора.

 

Преформулирайте казаното от вас

Ако не са ви разбрали, опитайте да перефразирате, вместо да повтаряте.

 

Работете като болногледач в Германия!

  • Сигурна и легална работа в Германия
  • Високи доходи и индивидуални бонуси
  • БЕЗПЛАТНИ езикови и медицински обучения
  • Пълно поемане на разходите за транспорт, храна и настаняване
  • 24/7 контакт с Promedica24
  • Бързо заминаване

Набираме болногледачи от цяла България!

Поръчване на разговор »

Оставете данни за контакт и ние ще Ви се обадим!

Fields with * are required
пример: 899 123 456

Нясно съм, че предоставянето на моите лични данни е доброволно, както и че отказът ми да предоставя личните си данни ще доведе до невъзможност за разглеждане кандидатурата ми за работа.[още]
Информиран/а съм, че личните ми данни могат да бъдат предоставяни към други дружества от групата на Промедика. Запознат/а съм, че данните ми ще бъдат предоставяни към САЩ, където са доставчиците на ИТ услуги за групата на Промедика, като в този случай трансферите ще се извършват по основание стандартните договорни клаузи на Европейската комисия.

Уведомен/а съм, че имам право по всяко време да оттегля своето съгласие, като изпратя имейл на адрес dataprotection@promedica24.bg , както и че оттеглянетео на моето съгласие няма да засегне законосъобразността на обработването, осъществено преди оттеглянето му. Запознат/а съм с правото на достъп до личните ми данни, с правата си да поискам тяхното коригиране, заличаване или да възразя срещу тяхното обработване на посочения адрес на Дружеството.

Информиран/а съм, че мога да се свържа с длъжностното лице по защита на данните на Дружеството чрез изпращане на имейл до dataprotection@promedica24.bg , както и че имам право да подам оплакване относно обработването на личните ми данни от Дружеството до Комисията за защита на личните данни на адрес гр. София, бул. „Професор Цветан Лазаров“ №2. Информацията, предоставена от мен с настоящата форма, е актуална, изчерпателна и отразява моите реални знания и умения.
[Крия]

Политика за поверителност

Представени оферти за работа

Работа с доказано семейство - много добри жилищни условия, Кемптен

Дата на заминаване: 2022-01-11

Продължителност на престоя: 2 месеца

Локализация: Кемптен, Германия

Езикови познания: основни

детайли

Болногледачи на стари хора плюс помощ в домакинството, Хановер

Дата на заминаване: 2022-01-10

Продължителност на престоя: 2 месеца

Локализация: Хановер, Германия

Езикови познания: средни

детайли

Болногледачи на стари хора плюс помощ в домакинството, Есен

Дата на заминаване: 2022-01-07

Продължителност на престоя: 2 месеца

Локализация: Есен, Германия

Езикови познания: средни

детайли