Социални асистенти и ежедневните им предизвикателства
Работата като социални асистенти е предизвикателство, като всяка друга дейност, свързана с общуване. Защото ежедневните задължения, които има един социален асистент, са съсредоточени не само около помощта на болния, но и в това той да бъде в добро настроение на духа. Понякога това е трудно и се изискват специални умения на болногледача, за да се справи.
За щастие, има начин да подпомогнете своето ежедневно общуване с пациента. Няма да е бързо, ще изисква работа всеки ден, но си заслужава усилията.
Как да го постигнете?
Думите – основно средство в работата ни като социални асистенти
За общуването думите са едно от важните средства за въздействие. Но невинаги. Понякога, те са второстепенни. В комбинация с жестове, интонация, цялостно поведение, ние се ориентираме за човека срещу нас. В ежедневното си общуване като социален асистент може да използвате различни техники за водене на разговор в зависимост от вашата цел: информативна, въздействаща (за подобряване на емоционалното състояние на пациента) или др.
Ето няколко полезни съвета при водене на разговор:
Задавайте въпроси
Съществуват различни видове въпроси, които може да използвате ежедневно, в зависимост от това какво искате да покажете. Например, използването на открити въпроси провокира говорещия да сподели повече. Те създават усещане за емпатия и разбиране и дава възможност за по-дълъг отговор и скъсяване на дистанцията между участниците в общуването.
Примери за открити въпроси: Как се чувстваш днес?
Друг тип въпроси, които може да използвате в ежедневното си общуване, са стимулиращите. С тях подтиквате разказващия да бъде креативен, да измисли нови идеи и други. Този тип въпроси са много подходящи, когато човекът срещу вас изживява криза или някакъв проблем.
Пример за стимулиращи въпроси: Какво друго може да е от полза в този случай? Как по друг начин може да се справим и др.
Техники за поддържане на разговора, които може да използвате при ежедневното общуване:
- за да покажете интерес и съпричастност, използвайте фрази като: „Разбирам те“, „Да, слушам“, „Продължавай“ и др.
- „Наистина ли?“, „Така ли?“, „Чудесно“, „Прекрасно“ и други, за да изразите своето отношение
Ако срещате предизвикателства, свързани с грижите, с помощта на този видео справочник ще добиете ценни съвети за справяне.
Не забравяйте, че е важно да бъдете активни слушатели, тоест – да слушате с разбиране. Така ще сте от полза за решаване на проблемите на вашия пациент и ще поддържате емоционалното му здраве високо.