Ежедневна рутина за здраве

9 юли 2021 Редактор на Promedica24
Рейтинг на статията

Много хора, особено възрастните, страдат от трайни и тежки емоционални последици от пандемията на COVID-19 и свързаната с нея несигурност. Как да помогнем на възрастния да преодолее страха?

Ежедневна рутина за здраве

За хората, които са постоянно засегнати от пандемията Въпреки подобряването на пандемичната ситуация, много възрастни хора все още отказват да напуснат дома си и са постоянно притеснени от това, че е възможно да се заразят. Те преживяват много тежки емоционални последици от пандемията на COVID-19, с които няма да се справи толкова лесно – особено сами. Експертите твърдят, че помощта на болногледачите е незаменима.

Намерете източника на страх

COVID-19 е все още е тема номер едно във всички медии в продължение на много месеци. Прецизно показваните статистически данни за инфекциите и често драматичните съобщения за проблеми в здравната система не оставят никого безразличен. За много възрастни и самотни хора именно медиите са връзката с външния свят. Натрупаните с месеци негативни емоции започнаха да се показват под формата на емоционални разстройства и още по-тежки депресивни състояния. Дали пандемията не е чак толкова животозастрашаваща, а именно последиците, които оставя след себе си? Ето някои начини как може да се справите :

Рецепта: здравословен план за деня

Според експерти на Promedica24 болногледачът може ефективно да помогне на обгрижвания да преодолее паническия страх от пандемия и да избегне промените в настроението. Психолозите твърдят, че пандемията е подходящо време за изграждане на дневен режим. Трябва да има време за: редовно хранене, упражнения и разходки, контакт (дори онлайн) със семейството и приятелите, забавления, но и за малки задачи.

Време е за нещо ново!

Не всеки харесва плетенето на една кука, но трябва търпеливо да търсите алтернативи. Promedica24 препоръчва някои от следните идеи: изпробвайте заедно някоя нова рецепта, решавайте заедно кръстословици, изучавайте чужд език в мобилно приложение. С Ваша помощ възрастният човек ще се справи с тези предизвикателства. Други варианти са четенето на книги, оцветяване на книжки за възрастни, настолни игри, технологични джаджи – изборът е наистина богат. Важно е да помогнете на човека да се представи в нова област, да покаже своето желание за нещо ново. Важно е да похвалите и най-малкия напредък и да мотивирате въпреки спънките. Заетият човек няма време да се притеснява.

Добрите отговорности и задължения

Възлагането на малки задачи, които да направи възрастния, ще помогне да се отвлече вниманието от депресивните мисли. Човешкият мозък няма делимост на вниманието, това е само мит. Можем да се концентрираме ефективно и дълбоко само върху една дейност наведнъж. Ерготерапията е много ефективен метод за предпазване от този тип мисли. Много хора в първите фази на пандемията направиха цялостно почистване. Според психолозите това е имало положителен ефект върху емоциите, защото са дали усещане за контрол върху ситуацията – дори в малка степен.

Ако мислите, че можете да се справите с предизвикателството да сте социален асистент и да помогнете на възрастни хора, прегледайте предложенията ни.